W 1952 roku w Nysie sporządzono Zakładanie się Struktury Nadwozi Automobilowych. Na razie, w latach 1947-1951 w warsztacie owym, dźwigającym nazwę Zakłady Sprzętów Stalowych "Zachód", sprawowano łóżka szpitalne, krzesła, biurka, szafki oraz floty pancerne. Po uchwał
blog Volkswagen o metamorfozie teowniku prac wytwórni dołączono aż do opracowania, natomiast w następnej kolejności prac nadwozi nadzwyczajnych tudzież specjalizowanych, dobranych do zabudowy na podwoziach niewłasnych czterokołowców ciężarowych FSC Lublin-51 i Star 20. Budowano karoserie furgonowe rozmaitego zastosowania, a również nadwozia warsztatowe i filmu objazdowe.
W 1953 roku zrealizowano w sumie 382 nadwozia. Nawiązano też rozbudowę zakładu, zaistniała nowiusieńka hala montażowa.
blog motoryzacyjny Dwa biega nadal, w 1955 roku, furtki ZBNS opuściły 772 wehikuły ze specjalistycznymi karoseriami. W miarę urbanizacji kantu, coraz w wyższym stopniu egzystował postrzegalny ubytek nieobcisłych gablot dostawczych o ładowności do 1000 kg. Bryki owego wariantu nie poprzedni jak dotąd aktywowane ani w Polsce, ani w krawędziach pobliskich. Na przełomie lat 1956–1957 uradzono się na podjęcie prac nad takim oczywiście pojazdem.
Na początku 1957 roku wyznaczono zakończenie pomysłów woza dostawczego Fabryce Czterokołowców Osobowych (FSO). Obojętnie od czasu owego, podobną produkcję zaczęło w marcu tego roku biuro konstrukcyjne w Nysie1. Zgodnie z hipotezami miał owo być wehikuł o ramy makietowej, w jakim zastosowano żeby serce, trupy napędowe a jezdne wyprowadzające spośród gabloty niepersonalnego FSO Stolica polski1. Specjalistyczna nośność powieszenia wystrzałowego dyktowała konieczność wysunięcia go przed punkt kierowcy. Z tego faktu powstawał generalny kształt oddziałów, i po części podobnie ciałko wehikułu. Makieta warszawski pozostał olany z baczności na niezbyt sprawne a technologiczne blachy plus masa mankamentów podwozia. Zgrupowanie budowlańców ZBNS uplanowała polskie blachy, i w pobliżu wyczerpaniu konstrukcje wstąpiła mrowie transformacji w syndromach podwoziowych, przejmując konsumuje do większych brzemion przebiegających w wozie dostawczym. Rozpoczęto także współpracę spośród Warsztatem Samochodów Ciężarowych w Lublinie, gdzie więc konsekwentny roboty nad konstrukcją analogicznego samochodu tej pracowni Chrząszcz.